פגישת ייעוץ ראשונה – חינם!

הרמת סינוס סיבוכים

כל מה שאתם צריכים לדעת על הרמת סינוס סיבוכים

כל פעולה רפואית, קטנה כגדולה, טומנת בחובה רמת סיכון כזאת או אחרת ולכן, לפני כל טיפול רפואי באשר הוא, חשוב שהמטופל יהיה מודע לכל הסיכונים ותופעות הלוואי הכרוכים בפעולה אותה הוא עומד לעבור.

כדי להבין את משמעות הסיכונים, חשוב בתור התחלה להבין את מהות הפעולה:

  • במה כרוך הטיפול ולמה המטופל צריך לצפות במהלכו ואחריו, כשהוא מתבצע באופן תקין ועובר בצורה חלקה, ללא סיבוכים?
  • מהי רמת ההתערבות הנדרשת? האם היא מינימלית ובלתי חודרנית, פולשנית, או זעיר פולשנית?
  • אילו גורמים עלולים להעלות את רמת הסיכון (גורמי סיכון) ואילו מהם רלבנטיים, או לא רלבנטיים לאותו מטופל.
  • מה ניתן לעשות כדי למזער את הסיכון להופעת סיבוכים?
  • האם קיימות חלופות אחרות לטיפול המוצע, אשר יכולות להשיג תוצאה דומה מבחינה רפואית, תפקודית ואסתטית, ומה היתרונות והחסרונות שלהן בהשוואה לטיפול שעל הפרק?

כדי להבין את הדברים הללו, מומלץ, כשלב ראשון, להבין את הרקע לטיפול מבחינה אנטומית ולהבין מדוע טיפול כזה נחוץ מלכתחילה.

מהו סינוס?

הסינוסים הם חללים בגולגולת ובעצמות הפנים, המקיפים את האף. ישנם ארבעה צמדי סינוסים, הקרויים על שם העצמות שבתוכן הם ממוקמים:

  • הסינוסים המקסילריים (maxillary sinuses) – ממוקמים בכל אחד מצדי האף מתחת לארובת העין, מאחורי עצמות הלחיים.
  • הסינוסים הפרונטליים (frontal sinuses) – ממוקמים מעל לעיניים, סמוך למצח.
  • הסינוסים האתמואידיים (ethmoid sinuses) – ממוקמים מאחורי אזור גשר האף, סמוך לעיניים.
  • הסינוסים הספנואידיים (sphenoid sinuses) – ממוקמים בעומק הגולגולת, בערך בגובה העיניים.

הסינוסים המקסילריים הם צמד החללים הגדולים ביותר והם יושבים בתוך עצם המקסילה, שהיא עצם הלסת העליונה ואחת מעצמות הגולגולת הגדולות. השיניים העליונות מעוגנות בחלקה התחתון של עצם זו ולכן, צמד הסינוסים המקסילריים הוא זה שאליו מתייחסים כאשר מדברים על הרמת סינוסים, בהקשר של טיפולי שיניים.

מהי הרמת סינוס?

הליך הרמת סינוס הוא הליך רפואי, שנועד לעבות את העצם בחלל הפה לצורך השתלת שיניים. זוהי פעולה כירורגית, במהלכה מרימים את הקרום העוטף את העצם שמתחת לסינוס, כדי ליצור מקום להשתלת עצם, במקרים בהם אין מספיק רקמת עצם, על מנת לספק תמיכה טובה לשתלי שיניים.
הרמת הסינוס מאפשרת להחדיר שתל עצם מתחת לסינוס, שיעבה את רקמת העצם הקיימת ויאפשר עיגון חזק ויציב של שתלים דנטליים בתוכה.

אילו סוגים של הרמת סינוס נהוג לבצע?

ישנם שני הליכים כירורגיים עיקריים, ביניהם הרופא יכול לבחור בהתאם למצבו של המטופל:

  • הרמת סינוס סגורה – כאשר חסר העצם הוא קטן ואין צורך להוסיף עליו הרבה. הליך זה הוא הקל מבין השניים וברוב המקרים, מאפשר ביצוע בו-זמני של השתלת עצם ושל החדרת שתלי השיניים, ללא צורך בתהליך החלמה ממושך ובהמתנה של מספר חודשים בין השתלת העצם לבין השתלת השיניים.
  • הרמת סינוס פתוחה – נדרשת במקרים של חסר עצם משמעותי. זהו הליך שדורש חתך גדול יותר ושתל עצם גדול יותר ובהתאם לכך, הוא כרוך בתהליך החלמה ממושך יותר ובהמתנה של מספר חודשים עד השתלת השיניים.

ניתוח הרמת סינוס סיבוכים

הרמת סינוסים סיכונים

חשוב להבין, שהרמת סינוסים כרוכה בסיכונים מעצם היותה התערבות כירורגית. אמנם, ההליך הכירורגי השתפר והשתכלל מאוד בשנים האחרונות ורמת הסיכון הולכת ופוחתת עם השנים, בד בבד עם התקדמות המדע והטכנולוגיה, אך עדיין, מדובר בניתוח פולשני וקיימת חשיפה לסכנות שונות כתוצאה מהטיפול.

בכל הרמת סינוס, סיכונים שניתן לחלק לשתי קבוצות עיקריות: תופעות לוואי וסיבוכים.

  • הרמת סינוס תופעות לוואי – תופעות לוואי הן תופעות בלתי רצויות שנלוות לטיפול רפואי או לתרופה וקשורות במהות ובסוג הטיפול. לדוגמא, במקרה של הרמת סינוס, צפוי שהמטופל יסבול במשך זמן מסוים מכאבים ומנפיחות, שעלולים גם להקשות על לעיסה ואכילה, עד להחלמה מלאה. במקרים של הרמת סינוס פתוחה וכשההליך כולו מורכב יותר, יתכנו גם שטפי דם שייספגו וייעלמו לאחר זמן מה.
  • ניתוח הרמת סינוס סיבוכים – סיבוך של פעולה רפואית הוא בהגדרתו, תופעה או נזק שאינם מתוכננים, אשר מתרחשים כתוצאה מגורם, או שילוב בין כמה גורמים הנלווים למהלך הטיפולי עצמו ומהווים התפתחות לרעה.

גורמים אלה יכולים להיות קשורים במטופל עצמו, למשל, רקע רפואי סבוך ומחלות כרוניות למיניהן, הגורמים לדימום מוגבר או לקשיים בתהליך ההחלמה, רגישות יתר לחומר שנעשה בו שימוש כחלק מהטיפול, אי הקפדה על הנחיות המנתח לאחר הטיפול וכד'.
גורמים אחרים קשורים במטפל, כמו למשל, אי הקפדה על כללי הסטריליות והאספטיות באופן שגורם לזיהום, ביצוע כושל של ההליך עצמו באופן שגורם לנזקים הפיכים או בלתי הפיכים, ועוד.

גם תופעות לוואי וגם סיבוכים יכולים לנוע על פני טווח רחב של דרגות חומרה, מקלות ועד חמורות ושניהם עלולים להופיע מסיבות שונות, בין אם מהלך האבחון והטיפול הרפואיים היו תקינים לחלוטין ובין אם לאו.
כלומר, בכל מקרה של התפתחות לא רצויה לאחר הטיפול, יש מקום לבחון האם היא נובעת בעיקרה מגורמים הקשורים ברופא (או בצוות הרפואי) שביצע את הטיפול, אשר היו במסגרת אחריותו ונתונים לשליטתו, או לא.
כאשר תופעה כזו, או נזק, התרחשו בגלל אבחון לא נכון, ביצוע לא טוב של הטיפול, או היבט אחר הקשור באופן התנהלותו של הגורם המטפל – מדובר במקרה של רשלנות רפואית.

סיבוכים עיקריים של ניתוח הרמת סינוס

שכבת העצם בחלק העליון של חלל הפה היא דקה והטיפול בה דורש מיומנות גבוהה וניסיון מצד הרופא המטפל. במקרה של גרימת נזק בגין הרמת סינוס, כדאי לבדוק האם ניתן לקבל על כך פיצויים באמצעות תביעת רשלנות רפואית.

לא כל סיבוך נובע מרשלנות רפואית וישנם קריטריונים שבהם מקרה צריך לעמוד כדי להיחשב כמקרה של רשלנות כזו. לא תמיד האבחנה היא פשוטה, וחשוב שבחינת המקרה תבוצע על ידי עורך דין המתמחה ברשלנות רפואית.

סיבוכים נפוצים בהרמת סינוס וכיצד הם קשורים לרשלנות רפואית

  • דחיית שתל –
    אחד הסיבוכים הנפוצים ביותר בעקבות טיפול להרמת סינוס הוא אי קליטת העצם החדשה. בעקבות כך, יש לבצע את הטיפול מחדש. דחיית שתל אינה נובעת בהכרח מרשלנות רפואית וקשורה בתגובה של המערכת החיסונית של המטופל.
    היא עלולה להיות תוצאה של רשלנות, כאשר הרופא עושה שימוש בשתל ממקור מפוקפק או למשל, מבלי שיש לו אישור של משרד הבריאות. גם כאשר דחיית השתל היא תוצאה משנית לנזק אחר, כמו זיהום חמור שהתפשט אל תוך העצם כתוצאה מהליך שבוצע באופן לא סטרילי, ניתן לדבר על רשלנות רפואית.
  • פגיעה ברירית הסינוס –
    עלולה לקרות בעקבות טיפול רשלני. אמנם, במקרים מסוימים ניתן לתקן את הקרע, אך לא תמיד זה אפשרי.
  • זיהום בסינוס –
    יכול להיגרם עקב שימוש במכשור לא סטרילי או עקב טכניקת טיפול לקויה ועלול לפעמים להתדרדר ולהפוך לזיהום כרוני.
  • פגיעה עצבית –
    טיפול כושל עלול לפגוע בעצב ולהוביל לתופעות זמניות או בלתי הפיכות של תחושה מופחתת או של חולשת או שיתוק שרירים באזור הנשלט על ידי העצב הפגוע.
  • עילה נוספת שבגינה אפשר לתבוע היא אי הסכמה מדעת. כלומר, כאשר הרופא לא סיפק מראש הסבר ברור ומקיף דיו על מהות הטיפול או על הסכנות הצפויות כתוצאה ממנו. בנוסף, ניתן לגבש עילה לתביעה במידה וכלל ההליך הרפואי לא תועד כראוי, ונגרם בעקבותיו נזק.

הרמת סינוסים סיכונים

מה באפשרותכם לעשות כאשר עברתם טיפול הרמת סינוס שגרם לנזק?

במידה ועברתם הליך של הרמת סינוס ונגרם לכם נזק בעקבותיו, פנו עכשיו למומחה שיוכל לסייע לכם. אם אתם חושבים שנגרם לכם נזק בגין טיפול הרמת סינוס רשלני מצד רופא השיניים שלכם, עליכם לקחת זאת ברצינות ולברר האם תוכלו לקבל על כך פיצויים. לשם כך, עליכם לפנות לעורך דין מומחה בתביעות רשלנות רפואית שיוכל לתת לכם את כל המידע הרלוונטי עבורכם. עורך דין מקצועי יוכל להנחות אתכם וללוות אתכם לאורך הדרך, ומהצד השני יוכל לספר לכם אם יש לכם עילת תביעה מוצקה.

ד"ר אהרן חיות הינו רופא שיניים ועורך דין, המתמחה בתביעות רשלנות רפואית דנטלית, על כל היבטיה:

  • אבחון רפואי חסר או לקוי, שבעקבותיו בוצע טיפול לא מספיק, שגוי, או מיותר.
  • ביצוע לקוי של כל סוגי טיפולי השיניים: משמרים, כירורגיים, פרותטיים, אורתודנטיים והשתלות שיניים.
  • הסבת נזק ופגיעה בשיניים בעקבות טיפול.
  • טיפולי יתר, שבוצעו ללא צורך מלכתחילה, או שהמטופל נזקק להם כתוצאה מטיפול ראשוני לקוי.

לפרטים נוספים ולתיאום פגישת יעוץ ראשונית חינם, צרו קשר:

בטלפון: 03-622-2849  |  052-256-2188  | באימייל: ahayout@gmail.com
או מלאו את פרטיכם
כאן ונחזור אליכם בהקדם.

מלאו את הפרטים ואנו נחזור בהקדם, תודה.

דר' אהרון חיות – עורך דין

טלפון: 03-6222849
פקס: 03-5751472
נייד: 052-2562188
מייל: ahayout@gmail.com
כתובת:דרך מנחם בגין 7, רמת גן – מגדל גיבור ספורט קומה 28
דילוג לתוכן