פגישת ייעוץ ראשונה – חינם!

רשלנות בניתוחים פלסטיים

רשלנות בניתוחים פלסטיים – עורך דין לענייני רשלנות רפואית

רשלנות רפואית מתרחשת כתוצאה מגורמים רבים ועלולה לגבות מחיר כבד ביותר מהמטופל ומקרובי משפחתו. כתחום משפטי, מדובר על נושא נפתל וסבוך, הדורש מיומנות גבוהה וידע מקצועי רב מצד עורך הדין המטפל בו. מעבר לכך, זהו גם תחום רגיש מאד, שמעורבים בו רגשות קשים, לצד הרבה צער, סבל וכאב, פיסיים ונפשיים כאחד.

הבחירה שלא לעבור בשתיקה על מקרה רשלנות רפואית ולהגיש תביעה, נושאת עמה גם אחריות חברתית לתיקון הרגלי עבודה שגויים.

מהי ההגדרה של רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית היא מקרה שבו ניתן שירות רפואי, באופן שאינו עומד בקריטריון של נקיטת "מידת הזהירות הסבירה", אליה מקובל לצפות מנותן השירות, ושבעקבותיו הוסב נזק למטופל, שלא היה קורה אילו נותן השירות היה נוהג אחרת.
"נותן השירות" לעניין זה, יכול להיות המוסד הרפואי עצמו, הרופא, או כל איש צוות רפואי אחר.

ההגדרה לכשעצמה היא ברורה למדי, אך בפועל, אין זה פשוט כלל וכלל להוכיח רשלנות רפואית, משום שבכל טיפול רפואי מעורבים גורמים רבים נוספים שהם בלתי נפרדים מהמקרה ומשפיעים עליו, ושאינם קשורים בנותן השירות הרפואי, אלא, במטופל או בסביבתו:

  • כל מטופל מגיב באופן שונה לטיפול כתלות במצבו הרפואי ההתחלתי. מטופל בעל רקע בריאותי מורכב שסובל ממחלות למיניהן, או מבעיה מבנית באזור המנותח, מועד יותר לסיכונים וסיבוכים ממטופל בריא וחזק.
  • גיל המטופל משפיע על חוזק המערכת החיסונית שלו ועל יעילות התפקוד של שלל מנגנונים פיזיולוגיים בגופו וכפועל יוצא מכך – גם על כושר ההחלמה וההתאוששות שלו.
  • אורח חייו של המטופל יכול לסייע להחלמה מהירה וטובה מן הטיפול, או לחבל בה. לדוגמא, הרגלים כגון עישון, צריכת אלכוהול, תזונה לא מאוזנת, או צבירה משמעותית של משקל עודף, עלולים להגביר את רמת הסיכון הכרוכה בטיפול הרפואי.
  • מטופלים שונים זה מזה במידת ההקפדה שלהם על הנחיות הרופא לאחר הטיפול ובמידת היענותם לטיפול התרופתי שנרשם להם. לפעמים, אי הקפדה על ההנחיות עלולה להסתיים בכישלון התהליך הטיפולי כולו ובגרימת נזק.
  • אנשים שונים מגלים רמות רגישות שונות לחומרים ולתרופות המשמשים במהלך הטיפול.
  • תגובות הגוף הטבעיות לכל התערבות רפואית משתנות בין אדם לאדם. לדוגמא, יש אדם שגופו נוטה ליצור רקמת צלקת בולטת ומעובה יותר, בעוד שאצל אדם אחר שקיבל את אותו טיפול, הצלקת תהיה כמעט בלתי נראית.
  • סביבת המחייה ושגרת החיים של אדם משפיעות אף הן על תהליך ההחלמה ואיכותו. יש הבדל בין מי שיכול להרשות לעצמו את פרק הזמן הדרוש למנוחה לשם החלמה מלאה לאחר הטיפול ואת התנאים הנאותים לשם כך, לבין מי שנאלץ לחזור מהר מן המומלץ לעבודה, או למשל, חשוף לסביבה עתירת מזהמים או כימיקלים.

כיצד בכל זאת ניתן לבנות טענה מבוססת לרשלנות רפואית?

ניתן לטעון לרשלנות רפואית מסיבות שונות, בשלבים שונים של הטיפול, כולל במגע הטרום-טיפולי עם נותן השירות הרפואי ובמגע עמו לאחר תום ביצוע הטיפול. אותה "מידת זהירות סבירה" שהוזכרה קודם, נמדדת על פני מגוון קריטריונים ואמות מידה מקובלות בתחום הרפואה:

  • האם תהליך אבחון המצב הרפואי של המטופל, שעליו מבוססת בחירת הטיפול הרפואי, בוצע כראוי, תוך שימוש בנהלים ובבדיקות האבחון המקובלים בתחום?
  • האם הוסבר למטופל כראוי במה כרוך הטיפול ולמה עליו לצפות במהלכו ובסופו, כולל גורמי הסיכון ודרגת הסיכון לתרחישים אפשריים?
  • האם הוצגו בפני המטופל מראש אלטרנטיבות אפשריות לטיפול המוצע לו, על יתרונותיהן וחסרונותיהן?
  • האם מבצע הטיפול בחר את ההליך הרפואי המתאים וההגיוני ביותר במסגרת מצבו של המטופל?
  • האם המטפל נקט בכל האמצעים המקובלים להבטחת תקינותו ותוצאותיו הרצויות של הטיפול?
  • האם המטפל אכן מוסמך לבצע את הטיפול הנדון?

אלה הן רק חלק מהשאלות הרלבנטיות. עו"ד מומחה בתחום, יבחן ביסודיות את כל שלבי הטיפול הרפואי: האבחון, הייעוץ, אופן אספקת המידע למטופל לפני ביצוע הטיפול, ביצוע הטיפול עצמו, ההשגחה שאחריו (אם יש בה צורך) והדרכה נאותה של המטופל לגבי דברים החשובים לתהליך ההחלמה וההתנהלות שלאחר תום הטיפול (המשך בירור, בקורת ומעקב, שינוי תרופתי, תזונתי, וכד').

עורך דין שהוא גם רופא

רשלנות רפואית בניתוח פלסטי

לאורך העשורים האחרונים צמח מאוד ענף הכירורגיה הפלסטית ומדי שנה אלפי נשים וגברים בישראל עוברים פרוצדורות שונות. עם השנים, גם גיל הסף לביצוע הפרוצדורות יורד בגילאים הנמוכים ועולה בגילאים המבוגרים יותר. כל פרוצדורה פולשנית היא מסכנת חיים. משמעות ריבוי הפרוצדורות הפלסטיות שנעשות בהליך כירורגי היא, שיש יותר אנשים שנמצאים במצב שמסכן את חייהם, בלי שהייתה לכך סיבה חיונית מצילת חיים ומידית.

אם לא די בכך שתמיד קיימים סיכונים הרלבנטיים לכלל האוכלוסייה בכל מקרה של הליך ניתוחי, הם גדלים אף יותר כשמדובר באוכלוסיות סיכון כגון ילדים וקשישים, חולים כרוניים למיניהם, ואחרים.
להיבט הזה נלווים היבטים נוספים אשר מגבירים את רמת הסיכון. כתוצאה מהפופולריות ההולכת ונוסקת של הניתוחים הפלסטיים האסתטיים ופוטנציאל הרווח הכספי הגבוה הטמון בהם עבור המנתחים ובתי החולים, יותר ויותר רופאים מבצעים אותם (גם במסגרת קליניקות פרטיות) וניתן לראות מגמה של הרשאות עודפות, של חוסר בהתמחות נחוצה ושל גורמים נוספים, אשר הופכים את תחום הניתוחים הפלסטיים לרגיש יותר למקרי רשלנות רפואית.
כיום, היקף מקרי הרשלנות הרפואית בניתוחים פלסטיים נמצא בעלייה משמעותית וישראל היא שיאנית בתביעות של רשלנות בניתוחים פלסטיים.

לצערנו, בתחום זה נפוצות מאוד תלונות של מטופלים, שהן לא פעם מוצדקות, כנגד רופאים, מכונים ומרכזיים רפואיים שהובילו בהתנהלותם לתוצאות מצערות. במקרים אלו של רשלנות רפואית בניתוח פלסטי ניתן להוציא את הצדק לאור ולתבוע פיצויים בגין נזקים אסתטיים, הוצאות על טיפולים שנדרשו, כאב, סבל פיזי ונפשי ועוד.

רשלנות כואבת מכל הבחינות

אין ספק, כי רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים יכולה להוביל למפח נפש גדול. זהו התחום שאליו פונים אנשים המעוניינים להיראות טוב יותר ולהרגיש טוב יותר עם עצמם, ולעיתים – כגודל התקוות והציפיות, כן גודל המשבר. אכן, בשנים האחרונות אנו עדים לפרסומים ודיווחים רבים של רשלנות בניתוחים פלסטיים כגון ניתוח אף, אוזניים, מתיחת פנים כירורגית, מתיחת בטן, זרועות, ירכיים ושאר ניתוחי עיצוב הגוף, ניתוחי הגדלת והקטנת חזה, ועוד.

אחת התלונות היותר שכיחות של מטופלים ומטופלות בהליכים אסתטיים פולשניים הוא על רשלנות בניתוח שגרמה לנזק בתוצאה הסופית ושהמראה שהתקבל, הוא לא המראה הצפוי והמתוכנן, אינו משביע רצון ואף גרוע מבחינה אסתטית.

אמנם, לעיתים התוצאות אינן עולות בקנה אחד עם החלומות והמשאלות, ואין זה אומר שהתקיימה התרשלות, אולם לעיתים היא כן מתקיימת ומובילה למצבים כגון צלקות בולטות ומכוערות, עיוותים פיזיולוגיים, הבדלים בגודל וא-סימטריה בוטה, פגיעה במאזן הפרופורציונאלי ועוד.
הסיבה לכך יכולה להיות למשל בנייה לא נכונה של תכנית הטיפול, בחירה שגויה של הליכים וכלים, פענוח שגוי של בדיקות מקדימות או אפילו אי ביצוע הולם שלהן. רשלנות בניתוח פלסטי יכולה להישען גם על בסיס של היעדר פירוט הולם של החלופות האפשריות והסיכונים, קבלת הסכמה מדעת מצד המטופל, או ביצוע רשלני שהוביל לסיבוכים כגון זיהומים וכאבים מיותרים.

עו"ד רשלנות רפואית המלצות

בכל מקרה בו קיים חשד לפגיעה או גרימת סבל כתוצאה מרשלנות רפואית בניתוח פלסטי, הצעד החכם ביותר הוא לפנות לעורך דין בעל ניסיון רב בתחום. כאשר ניגשים להליך משפטי מסוג זה, חשוב להפנים מראש, שמדובר בתביעות מורכבות יחסית לתביעות בתחומים משפטיים אחרים, גם כשנדמה שהצדק עם הצד התובע, שכן הצד השני ינסה להוכיח שמדובר רק בטעות סבירה ולא ברשלנות, ינסה להראות כי היקף וחומרת הנזק שנגרמו פחותים ואינם קשים כפי שטוען הצד התובע, ואף יטען שאין קשר בינם לבין הניתוח וינסה לבסס כי התרחשו בגלל אוסף גורמים ונסיבות שאינם תלויים במוסד, או בצוות המטפל.
לכן, חשוב מאד להתאזר בסבלנות ולהבין שמדובר בתהליך ממושך, ולא פחות מזה, חשוב להצטייד בעורך דין מצוין, מנוסה ומקצועי בתחום, שיוכל לנהל את התיק בצורה הטובה ביותר.
רק עורך דין בעל מומחיות ספציפית בתחום הרשלנות הרפואית יידע להתמודד עם טענות כאלו ולהביא את חוות הדעת והטיעונים שיתקבלו בבית המשפט.

עורך דין שהוא גם רופא, יהיה הבחירה החכמה ביותר, משום שיהיה לו קל לדעת מה לחפש מלכתחילה וגם, לזהות את הכשלים השונים לאורך שלבי הטיפול השונים, לשאול את השאלות הנכונות ולהביא טענות מוצקות כנגדן.

תהליך בניית תיק התביעה וניהולו על ידי דר' ועו"ד חיות

לאחר האבחון הראשוני של המקרה, עורך דין חיות, שהוא גם רופא שיניים מומחה בעל ניסיון של שלושים שנים במהלכן התמחה, בין היתר, גם באבחון נזקים שנוצרו כתוצאה מרשלנות רפואית – תתבצע הכרעה אם אכן מדובר על נזק שנגרם כתוצאה מרשלנות רפואית. במידה ויוכרע שכן, עורך הדין יבקש מהלקוח שלו להגיע לרופא מומחה על מנת לקבל חוות דעת מקצועית שתשמש אותו בבית המשפט, או מול הנתבע במהלך הסדר הפשרה.

הסדר הפשרה הוא לרוב הבחירה המשתלמת יותר במונחים של עלות מול תועלת, ובכל מקרה תיבחן לגופו של עניין תוך המלצה של עורך הדין להמשך אופן ההתנהלות. חשוב לזכור, שהתמודדות של אדם פרטי מול חברת ביטוח היא כשלעצמה עניין שדורש מאמץ ולכן ברוב המקרים הסכם פשרה יהיה טוב דיו. יחד עם זאת, ישנם מקרים שבהם ניהול משפט הוא הבחירה הנכונה, גם מבחינה עקרונית אבל גם מבחינה מעשית.

הסכם פשרה רשלנות רפואית

מאחר ותביעות רשלנות רפואית הן תביעות מורכבות, סבוכות ומתנהלות מול גופים חזקים ועשירים מאד, רוב התובעים בוחרים שלא לנהל את התיק בין כתלי בית המשפט ושואפים להגיע לפשרה עם חברת הביטוח של הצד הנתבע, מחוץ לבית המשפט.

הגעה להסכם פשרה יכולה להתבצע עם, או ללא גורם מגשר, שהוא מעין צד שלישי ניטרלי, שמטרתו להציף את מלוא הטענות והדרישות של כל אחד מן הצדדים ולסייע להם להגיע לשורה תחתונה שמוסכמת על כולם.
כך או אחרת, זהו תהליך ממושך של פינג-פונג, שדורש בדרך כלל מספר מפגשים בין הצדדים ובין עורכי הדין המייצגים אותם כאשר, בין המפגשים מתבצע תהליך של המצאת מסמכים, חוות דעת רפואיות והוכחות, באמצעותם כל צד תומך בטענותיו ומנסה לבסס אותן.

כמה זמן נמשך תהליך של תביעת רשלנות רפואית?

תביעות על רשלנות רפואית אורכות פרק זמן שבין שנה לשנתיים בממוצע, כאשר קיימת מגבלה של זמן על הגשת תביעה כנגד רשלנות רפואית מתוקף חוק ההתיישנות, שנכנס לתוקף שבע שנים מתום האירוע. זאת אומרת, שחלון הזמן במהלכו ניתן להגיש תביעה הוא במהלך שבע השנים שלאחר תום האירוע בגינו מוגשת התביעה.
כאשר לא מושג הסכם פשרה והתביעה מובאת לדיון בבית משפט, משך התהליך עלול להתארך משמעותית והוא תלוי בגורמים שאינם תלויים בתובע, בנתבע, או בעורך הדין, כגון: עומס בבתי המשפט שמכתיב את תאריכי הדיונים, פגרות, חגים וחופשות ולעיתים, גם ערעורים על הפסיקה והעלאת המקרה לערכאה משפטית גבוהה יותר (מהלך שכל אחד מהצדדים הנוגעים לתביעה יכול לבצע).

מרגישים שנגרם לכם עוול והוסב לכם נזק בגלל ניתוח פלסטי, או כל טיפול רפואי אחר?

ד"ר אהרן חיות הינו רופא שיניים ועורך דין, המתמחה בתביעות רשלנות רפואית, על כל היבטיה:

  • אבחון רפואי חסר או לקוי, שבעקבותיו בוצע טיפול שגוי, לא מתאים או לא מספיק.
  • אי קבלת הסכמה מדעת.
  • ביצוע לקוי וכושל של הטיפול עצמו.
  • טיפול מיותר, שבוצע שלא לצורך, או שהמטופל נזקק לו כתוצאה מטיפול ראשוני לקוי.

לקביעת פגישה וקבלת ייעוץ ראשוני פנו כבר עכשיו אל דר' ועורך דין אהרון חיות:

בטלפון: 03-622-2849  |  052-256-2188  | באימייל: ahayout@gmail.com
או מלאו את פרטיכם כאן ונחזור אליכם בהקדם.

מלאו את הפרטים ואנו נחזור בהקדם, תודה.

דר' אהרון חיות – עורך דין

טלפון: 03-6222849
פקס: 03-5751472
נייד: 052-2562188
מייל: ahayout@gmail.com
כתובתרחוב בן גוריון 1 בני ברק, מגדלי בסר 2
דילוג לתוכן