פגישת ייעוץ ראשונה – חינם!

רשלנות רפואית בניתוחי אף

 

רשלנות רפואית בניתוחי אף

ניתוחי אף הם ניתוחים נפוצים מאד אשר מתבצעים על ידי אנשים צעירים ומבוגרים רבים אשר אינם מרוצים ממראה אפם. למרבה הצער, גם בניתוחים אלו ישנם רופאים אשר לא עושים את עבודתם על פי החוק, או רופאים אשר לא מיידעים את לקוחותיהם בכל שלבי הטיפול ולמעשה מבצעים רשלנות רפואית.

מרבית האנשים אשר מבצעים הליך של ניתוח אף, מאמינים שאפם גורם להם לפגם אסתטי בפנים ורובם חפצים לשנות את מראה האף שלהם למחודד, ישר או צר יותר. בנוסף למקרים אלו, ישנם מטופלים המבצעים ניתוחים בגלל בעיות תפקודיות של האף, והם נקראים ניתוחים משולבים, לאנשים הסובלים מבעיות נשימה שונות. ניתוחים אלה מבוצעים בדרך כלל על ידי רופאים המומחים לכירורגיה פלסטית ועל ידי רופאים מומחים לאף אוזן גרון.

כיצד נזהה רשלנות רפואית בכירורגיה אסתטית?

כל אחת מהפעולות שמתבצעות כחלק מההכנה לניתוח, במהלך הניתוח עצמו ובנוסף אחריו, עלולים להיחשב כרשלנות רפואיים. גם פעולת ההרדמה והאבחון הרפואי שקדם לניתוח, וכן גם המעקבים השונים שבוצעו על המטופל. ישנה חשיבות עליונה למידע שנמסר למטופל טרם הניתוח, אשר מסביר ומבהיר בפניו מהם הסיכונים השונים של ניתוח מסוג זה. במידה וההשלכות והסיכונים הכרוכים בניתוח אינם עברו למטופל בצורה ברורה ובצורה המקובלת, הרופא עלול להסתכן בתביעה כנגדו בגין רשלנות רפואית בניתוחי אף.

במקרים בהם הנזק שנגרם למטופל הוא איננו באזור הניתוח עצמו, גם כאן ישנו סיכוי לרשלנות רפואית שאירעה בעקבות אחד משלבי הניתוח השונים. אם המטופל יוכל להוכיח שהנזק שנגרם לו אכן קרה בגלל רשלנותו של הרופא המנתח, הוא יכול לתבוע אותו ולזכות בפיצויים המגיעים לו על פי חוק.

הנזקים כתוצאה מרשלנות רפואית בניתוח אף

כשההליך הרפואי אינו מתבצע בצורה תקינה ויתרה מכך, באופן רשלני, ההשלכות על המטופל הן נזקים רבים באזור הניתוח ולעיתים גם באזורים נוספים. הנזקים הפיזיים הם אמנם הנזקים אשר נראים לעין ושחובת הוכחתם פשוטה יותר, אך לרשלנות רפואית יכולות להיות גם נזקים נפשיים רבים שגם בגינן ניתן לבקש פיצויים הולמים.
הנזקים השונים שיכולים להופיע כתוצאה מרשלנות רפואיים בניתוחי אף הם:

  • עיוות במראה האף.
  • קושי מתמשך בנשימה דרך האף לאחר הניתוח.
  • זיהומים באזור הניתוח.
  • ניקוב ספטלי.
  • נזק עצבי.
  • התמוטטות שסתום האף.
  • בעיות נפשיות.

רשלנות רפואית כירורגיה פלסטית

קשר ישיר בין הנזק שנגרם לניתוח

במקרה של רשלנות רפואית בניתוח אף, יש להוכיח את הקשר בין הנזק שנגרם לבין הליך כירורגי לא תקין ורשלני שבוצע ע"י הרופא. לצורך קביעת רשלנות בתיק, מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בתחום של כירורגיה אסתטית ולקבל ממנו הכוונה לגבי השלבים השונים בהגשת תביעה מסוג זה.

כדי להבין האם באמת מדובר ברשלנות רפואית מצד הרופא המנתח, יש לקבל חוות דעת של מומחה רפואי, אשר ידע לאבחן כל מקרה ולקבוע האם יש כאן עילה לתביעה. המומחה הרפואי זקוק למסמכים רפואיים ולקבלות אשר יאשרו שהרופא המנתח הוא זה שביצע את הניתוחים האסתטיים השונים. כאשר המומחה הרפואי קבע שאכן מדובר ברשלנות רפואית, יש להיעזר בעורך דין על מנת להגיש את התביעה לבית המשפט ולהתחיל בתהליך התביעה.

גובה הפיצויים בתביעת רשלנות רפואית בניתוח אף

על מנת לקבוע את גובה הפיצויים אותם תוכלו לקבל בעקבות תביעה לרשלנות רפואית בניתוח אף, בית המשפט לוקח בחשבון מספר פרמטרים שיעזרו לו לפסוק את סכום הפיצוי. בין הפרמטרים שנלקחים בחשבון ניתן למצוא את היקף הנזק הנגרם למנותח, גילו של המנותח התובע, השפעת פגיעתו על תפקודו ומצבו התעסוקתי, הוצאות אשר נזקק להם כתוצאה מהפגיעה כולל הוצאות עתידיות אשר יצטרך לבצע ועוד.

מלבד הנזקים הממוניים, בתביעות בנושא רשלנות רפואית בניתוחי אף, נהוג גם לפסוק על פיצוי בשל נזקים שאינם ממוניים, כמו כאב וסבל אשר נגרמו כתוצאה של הניתוח וכן עוגמת הנפש של המטופל. במקרים בהם הנזק שנגרם כתוצאה מהטיפול המרושל פוגע במטופל גם ברמה האסתטית וגם ברמה הבריאותית, גובה הפיצוי יכול להגיע לעשרות ואפילו למאות אלפי שקלים. כל מקרה נבחן לגופו ולכן ייתכן ויהיו הבדלים בין סכומי הפיצויים השונים.

עורך דין לתביעות רשלנות רפואית

תביעות רשלנות רפואית, בין אם בנוגע לניתוחי אף ובין אם בנוגע לכל הליך רפואי אחר, הן תביעות מורכבות מאד. הן דורשות סבלנות רבה, בקיאות בנושא וסיוע של מומחים מקצועיים. כשאתם נעזרים בעורך דין מוסמך ובעל ניסיון וידע רחב בתחום, אתם מגדילים את הסיכויים שלכם להצליח בתביעה ובנוסף מגדילים את הסיכוי לקבל את מלוא הפיצויים המגיעים לכם.

באם אתם סבורים שנגרם לכם נזק בעת ביצוע ניתוח אף או ניתוח רפואי אחר, אנא פנו  לד"ר אהרון חיות – עורך דין, המתמחה בתביעות בתחום של רפואה כירורגית ואסתטית. ד"ר חיות יוכל לספק לכם את המענה המקצועי המתאים ביותר ואת הייצוג המשפטי ההולם. לצפייה בתחומי ההתמחות שלו, לחצו כאן, וליצירת קשר טלפוני התקשרו ל – 03-6222849

יעוץ ראשוני חינם!!

מלאו את הפרטים ואנו נחזור בהקדם, תודה.

דר' אהרון חיות – עורך דין

טלפון: 03-6222849
פקס: 03-5751472
נייד: 052-2562188
מייל: ahayout@gmail.com
כתובתרחוב בן גוריון 1 בני ברק, מגדלי בסר 2
דילוג לתוכן