פגישת ייעוץ ראשונה – חינם!

רשלנות רפואית בטיפולי שיניים

דברים שחשוב לדעת על תביעת רשלנות רפואית בטיפול שיניים

תביעת רשלנות רפואית בטיפולי שיניים מערבת הליכים מורכבים מבחינה משפטית ורפואית, ומצריכה בחירה בעורך הדין הנכון לניהול התיק. חשוב להבין כי מדובר בעולם העומד בפני עצמו, כך שעורך דין העוסק למשל בדיני משפחה או פלילים לא יוכל לתת מענה הולם. יתר על כן, אפילו עורך דין העוסק בדיני נזיקין, אך אינו בקיא ומנוסה בתביעות רשלנות רפואית, יתקשה לתת מענה מיטבי. 

כאשר מדובר על רשלנות רפואית בטיפולי שיניי, יש יתרון לעורך דין ד"ר חיות שתביעות רשלנות בתחום השיניים הן תחום התמחותו המרכזי. עורך הדין חיות הוא רופא שיניים במקצועו בעל פרקטיקה בת שלושים שנים במסגרתה התמחה באבחון ושיקום פגיעות פה כתוצאה מרשלנות רפואית. המומחיות המשולבת הזו מאפשרת לעו"ד חיות להעניק ללקוחותיו את המענה האופטימלי ברמה הגבוהה ביותר לניהול תיק של רשלנות רפואית.

ראוי לציין, שרק עורכי דין מעטים בישראל הם עורכי דין שבהשכלתם הם גם רופאי שיניים. 

רשלנות רפואית בשיניים יכולה להתקיים בקשת רחבה של מצבים, החל מביצוע סתימות ועקירות, טיפולי שורש וכתרים ועד להשתלות שיניים .

ניסיונו רב השנים של עו"ד חיות, מלמד, שרוב התביעות נובעות מטיפולים רשלניים שנובעים ממיומנות טיפולית נמוכה של רופא השיניים!!

בנוסף, חלק מהתביעות עוסק בביצוע של טיפולים בלתי נחוצים, תוכנית טיפול לקויה או היעדר תכנית טיפול שלא נערכה כלל וכן :

  • אי ביצוע של בדיקות רלוונטיות מקדימות כגון צילומי רנטגן מתאימים( צילומי סיטי) 
  • אי התייחסות למחלות שהמטופל היה חולה בהם לפני התחלת הטיפול( כמו סוכרת ), או נטילת תרופות ( כמו תרופות נגד איבוד סידן, או נוגדי קרישה) 
  • אי התייחסות להרגלים( עישון כבד, חריקת שיניים) 

בהנחה שד"ר עו"ד חיות סבור שיש עילה להגשת תביעה רשלנות רפואית שיניים הוא יסביר לכם מה צפוי בהמשך ובמה כרוך ההליך. חשוב להבין כי מדובר בהליך משפטי שבדר"כ אורך בין שנה לשנתיים ורוב רובן של התביעות מסתיימות בפשרות מול חברת הביטוח של רופא השיניים.

לא חייבים להגיש תביעה

עקב היידע שלו ברפואת שיניים, הרי שבחלק מהמקרים ינהל עו"ד חיות מו"מ ישירות מול חברת הביטוח של הרופא וינסה לסיים את התיק שלכם ללא צורך בהגשת תביעה לבית המשפט. ניהול תיק רשלנות רפואית שיניים בבית המשפט יגזול זמן רב, התעסקות וכסף כאשר התוצאה הסופית לא בהכרח תהיה משביעת רצון כצפוי. הבחירה ללכת לפשרה מול חברת הביטוח שמבטחת את הרופא המטפל ואת המרפאה בה בוצע הטיפול. ניהול הפשרה מאפשר ביטחון בגובה הפיצוי הסופי, קיצור תהליכים וצמצום כמות המשאבים הנחוצים להליך.

פיצוי התובע ע"י בית המשפט

בבואו של בית המשפט לקבוע את הפיצויים המגיעים לכם בתביעת רשלנות רופא שיניים הוא יתחשב בכמה סעיפים (המכונים ראשי נזק). סעיפים אלו מתחלקים מעיקרם לנזקים ממוניים ולא ממוניים. כך לדוגמא, נזק ממוני עשוי להיות טיפולים רפואיים, אשפוזים, נסיעות למרפאות שיניים וכדומה – אשר נדרשתם אליהם בגין הנזקים שנגרמו לכם בשל הטיפול הרשלני. כמו כן, יילקחו בחשבון אובדן של ימי עבודה שהחסרתם בשל כך, ובמידה שיש פגיעה בכושר ההשתכרות – גם זו כמובן תילקח בחשבון. 

מבחינת ראשי נזק לא ממוניים, מדובר בכאב וסבל ועוגמת נפש שנגרמו לכם בעקבות הטיפול הרשלני. מדובר בסבל שעברתם עקב הטיפולים הרשלניים ( למשל: כאבים, נפיחויות,נפילת כתרים וכו') וכן בגין הטיפולים החוזרים , המתקנים, שעליכם לעבור.

כדאי לציין שבמקרים של פגיעה עצבית כדוגמת אובדן תחושה בשפה וסנטר למשל, בגלל החדרת שתלים רשלנית שפגעה פיזית בעצב, יקבעו ע"י המומחה אחוזי נכות ואשר יש לפצות בגינם. הפיצוי בגין נכויות שונות יהיה חלק בלתי נפרד מהפיצוי הכולל בגין כאב וסבל במסגרת תביעת רשלנות רפואית רופא שיניים .

פגיעה באוטונומיה

מדינת ישראל היא שיאנית של תביעות רשלנות רפואית ויש לכך משמעויות שונות. המיומנות המשפטית לצד התאמת החוק, כמו גם הסתגלות המערכת ושיפור המיומנויות שלה להגן גם על הנתבע ועל עצמה מייצרים שכלול מתמיד של ההליך.

בין היתר כיום הפסיקה נוטה לפסוק פיצויים גם עקב פגיעה בזכות האוטונומיה, כלומר גם במקרים שבהם הנזק שנגרם לכם אינו כזה המזכה בפיצוי( למשל פגיעה עצבית עקב זריקת הרדמה או עקירת שן בינה היושבת על העצב, מה שנחשב כסיבוך ידוע שאינו מזכה בפיצוי כספי), הרי באם הרופא לא הזהיר אתכם טרם התחלת הטיפול שפגיעות כאלה עלולות לקרות באמצעות החתמה שלכם על "טופס הסכמה", אתם תהיו זכאים לפיצוי כספי בגין העובדה שלא נמסרה לכם האינפורמציה המתאימה ( פגיעה באוטונומיה) טרם ביצוע הטיפולים הנ"ל. 

דעו שיש לכם זכויות וחשוב שתמצו אותם. זה חשוב ברמה האישית וזה חשוב גם ברמת האחריות החברתית. לפרטים נוספים ולקביעת פגישת ייעוץ ראשונה עם עו"ד ד"ר אהרון חיות, התקשרו לטלפון 03-6222849.

מלאו את הפרטים ואנו נחזור בהקדם, תודה.

דר' אהרון חיות – עורך דין

טלפון: 03-6222849
פקס: 03-5751472
נייד: 052-2562188
מייל: ahayout@gmail.com
כתובת:דרך מנחם בגין 7, רמת גן – מגדל גיבור ספורט קומה 28
דילוג לתוכן