פגישת ייעוץ ראשונה – חינם!

רשלנות רפואית שיניים

תפקידו וחשיבותו של עו"ד רשלנות רפואית שיניים

אם אתם סבורים שנפגעתם כתוצאה מטיפול שיניים רשלני, אינכם לבד. בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה גבוהה בכמות התביעות המוגשות לבתי המשפט בגין התרשלות של רופאי שיניים בביצוע תפקידם, כאשר חלק בלתי מבוטל מהתביעות מזכות את התובעים בסכומי פיצוי נכבדים. על מנת לעמוד על זכויותיכם ולדרוש את הפיצוי הדרוש לנזק שנגרם לכם יש לפעול באמצעים המקובלים, כלומר להגיש תביעה בבית המשפט על רשלנות רפואית.

לשם כך, מומלץ לפנות אל עו"ד ד"ר אהרון חיות, שעיסוקו הבלעדי הוא בייצוג תובעים בתביעות כנגד רופאי שיניים בגין רשלנות רפואית שיניים. ד"ר חיות המשלב בין ידע מקצועי נרחב ומעמיק בתור רופא שיניים לשעבר בעל ותק של 33 שנים , ובתור עורך דין המתמחה ברשלנות בטיפולי שיניים משנת 2001 מעניק ללקוחות שלו מעטפת מקצועית יוצאת דופן ונדירה המשלבת את שתי ההתמחויות הנחוצות בהליך, יחד.

מדוע כל כך חשוב לפנות אל עורך דין

 אם אתם שוקלים לתבוע בגין רשלנות רפואית שיניים, הצעד הראשון שעליכם לעשות הוא להיוועץ עם עורך דין המתמחה בתחום

 חשוב להבין ,שכדי שניתן יהיה לתבוע רופא שיניים בגין  נזקים שלטענתכם גרם לכם, צריך להוכיח בשלב ראשון שהטיפול שביצע לכם רופא השיניים, הוא חורג מרמת טיפולי שיניים שרופא סביר היה אמור לבצע לכם. כלומר, לא די להוכיח שנגרם לכם נזק, אלא להוכיח תחילה שהטיפולים  הכושלים שבוצעו לכם היו ברמה נמוכה מהמקובל אצל כלל רופאי השיניים. 

ד"ר חיות, עקב היותו רופא שיניים ועורך דין, יבדוק תחילה את החומר שתמציאו לו, כולל: תיק רפואי של הרופא שאותו אתם רוצים לתבוע וכן צילומי רנטגן. לאחר ניתוח של החומר, הוא יוכל לקבוע כבר בפגישת הייעוץ הראשונה, אם אכן קיימת עילה לתבוע את רופא השיניים שלטענתכם ביצע טיפול שיניים לקוי ומה הוא גודל הפיצוי שהוא מעריך שניתן לקבל במסגרת תביעה זו.במקרים מורכבים הוא יעביר את החומר לבדיקת מומחים שונים כדי שיחוו גם הם את דעתם, לגבי גודל וסיכוי התביעה.

ככלל, אין חובה שרופאי השיניים יהיו מבוטחים בביטוח לאחריות מקצועית, אולם רוב רופאי השיניים כן מבוטחים ולכן באם מוגשת תביעה כנגדם, הם יהיו מיוצגים ע"י חברת הביטוח והתביעה תתבצע מולה, בין אם במסגרת בית המשפט מול שופט ובין אם בהסדר פשרה פנימי או אצל מגשר. כדאי לדעת שמרבית התיקים של רשלנות רפואית נסגרים בהסדר פשרה עם חברת הביטוח מטעמי עלות מול תועלת ונוחות התהליך.

אם יוחלט ע"י עו"ד חיות שיש עילה להגשת תביעה לבית המשפט, הוא יפנה אתכם רופא שיניים מומחה שירשום חוות דעת ( עלות חוות הדעת היא: 6000-9000 ₪) שעליה הוא יסתמך בעת הגשת התביעה. חוות הדעת המקצועית הזאת תהווה את הבסיס לניהול התיק בבית המשפט. אם כי חשוב לציין, שבחלק מהמקרים,ד"ר חיות יפעל ישירות כנגד חברת הביטוח של הרופא וללא צורך בחוות דעת של מומחה.

פיצוי על טיפול שיניים רשלני

לאחר הגשת התביעה תמנה חברת הביטוח עו"ד לייצג אותה. במסגרת ההליך המשפטי אתם תשלחו ע"י חברת הביטוח להיבדק ע"י רופא שיניים מומחה מטעמה שגם הוא יכתוב חוות דעת ושתמיד תנסה למזער את אחריותו של הרופא לטיפול הרשלני בוצע לכם .מטבע הדברים, הליך ההתדיינות שכולל את שלבי המצאת הראיות והדיונים סביבם הוא הליך לא מאד נעים וחשוב להיערך אליו.

לאחר קבלת חוות דעת המומחה מטעם חברת הביטוח, בדר"כ יתקיים הליך גישור שבמסגרתו תוצע הצעה כספית ע"י המגשר לסיום התיק בפשרה מחוץ לכותלי בית המשפט. כאמור, במרבית המקרים תיק התביעה מסתיים בשלב זה לשביעות רצון התובע. הבחירה בפשרה היא בחירה יעילה ומשתלמת במרבית המקרים, היא מקצרת מאד את התהליך ומקלה אותו ובכך הופכת לבחירה המועדפת בדרך כלל.  היא כמובן גם מסוכנת פחות משום שהיא מאפשרת פיצוי וודאי בשעה שבית המשפט עלול לפסוק גם פסיקה אחרת, שתהיה משתלמת פחות מסכום ההסדר.

בחלק מהמקרים שבהם יש פערים שאינם ניתנים לגישור, ימנה בית המשפט מומחה מטעמו שיבדוק את התובע/ת ושבית המשפט יסתמך על חוו"ד דעתו בעיקר ,כדי להציע הצעה לצדדים.

כאמור, מטבע הדברים, הרופא הנתבע( לרוב באמצעות חברת הביטוח המבטחת אותו) יעשה כפי יכולתו על מנת למזער את חובתו כלפיכם. לדוגמא, הוא ינסה להראות שלא בוצעה התרשלות מצד הרופא, ואף אם בוצעו טעויות הן בגדר הסביר והמקובל ואינן חורגות מהמצופה. בנוסף, הנתבעים ינסו להראות שהנזקים שלכם אינם כה חמורים, או שהם בכלל נובעים ממצב רפואי אחר, מחוסר גילוי של מידע על ידיכם, או מסיבות אחרות.

עורך דין מקצועי ומנוסה יהדוף את הטיעונים וינהל את התיק באסטרטגיה חזקה ואיתנה להצלחה מספקת ומשביעה את הדעת של תיק התביעה. לפרטים נוספים ולקביעת פגישת ייעוץ ראשונה ( ללא עלות) עם עו"ד ד"ר אהרון חיות, אנא התקשרו לטלפון 03-6222849 ו/או לסלולר: 052-2562188.

מלאו את הפרטים ואנו נחזור בהקדם, תודה.

דר' אהרון חיות – עורך דין

טלפון: 03-6222849
פקס: 03-5751472
נייד: 052-2562188
מייל: ahayout@gmail.com
כתובת:דרך מנחם בגין 7, רמת גן – מגדל גיבור ספורט קומה 28
דילוג לתוכן