פגישת ייעוץ ראשונה – חינם!

רשלנות רפואית פה ולסת

מה עושים במקרים של רשלנות רפואית בתחום הפה והלסת

ההצלחה הגדולה ביותר של התרבות המודרנית ושל האנושות כולה היא ביכולת להאריך את תוחלת חייו של האדם. בחלקה הגדול ההצלחה הזאת נתונה בזכותה של הרפואה המודרנית. הרפואה המודרנית אמנם הצליחה להאריך את תוחלת חייו של האדם, אבל לא הצליחה לרפא אותו מכל תחלואיו. בעוד שלמדנו לרפא חלק מהמחלות, עצם הארכת החיים (לצד תיעוש המזון) מייצרים מחלות חדשות- מחלות של זקנה, סוכרה, עששת, אובדן צפיפות עצם ועוד.

החדשות הטובות הן שמנעד הטיפולים והפתרונות שמסייעים ומאפשרים להתמודד עם התחלואה ואף להגבר עליה הולך וגדל. הטכנולוגיה מאפשרת לנו לקיים פרוצדורות מהפכניות שמשנות בין היתר את איכות החיים מהקצה אל הקצה.

יחד עם זאת ולצד כל האפשרויות הרבות קיימים גם סיכונים, וככל שכל פרוצדורה רפואית נושאת עמה סיכונים שונים, כך קיים גם סיכון של רשלנות רפואית. היא אמנם לא אמורה להתקיים, אבל היא מתקיימת בפועל.

רשלנות רפואית בעולם רפואת השיניים

רפואת השיניים היא תחום ברפואה שהתפתח מאד בשנים האחרונות וכיום מציע לציבור מגוון אדיר של טיפולים למגוון התחלואות של פה ולסת. החל מסתימות חורים פשוטות דרך ביצוע ניתוחים מורכבים ושיקום הפה. כמו בכל פרוצדורה רפואית, גם בפרוצדורות של רפואת השיניים כרוך סיכון והסיכון יכול להגיע ממגוון רב של מקורות שונים. רשלנות רפואית הוא אחד מהם.

אף על פי שבתיאוריה- רשלנות רפואית היא תופעה שלא צריכה להתקיים, שראוי וצריך למדר אותה לחלוטין, בפועל היא מתקיימת ובהיקף משמעותי למדי שלה. הסיבות לכך רבות ומגוונות. לעיתים נובעת הרשלנות כתוצאה מחוסר תשומת לב או עייפות. עם זאת ובמקרים די רבים, הרשלנות הרפואית נובעת מהעדר מיומנות מקצועית. מבנה המערכת הוא כזה שרופאים נטולי מומחיות ספציפית מבצעים פרוצדורות מורכבות שמחייבות מומחיות ספציפית. התוצאה היא גרימת נזק בגלל התרשלות.

מקרי רשלנות רפואית, לכשעצמם, הם מקרים מורכבים מאד. על הנפגע, בבואו לתבוע את המערכת הרפואית או את רופא השיניים עצמו האחראי לטיפול שבוצע, להוכיח לבית המשפט כי הנזק שנגרם לו אכן נובע כתוצאה מטיפול רשלני, מטיפול לקוי וכי אילו בוצע הטיפול בצורה סבירה , הנזק היה נמנע. עם זאת, במידה ונגרם נזק חשוב לדרוש עליו את הדין לא רק בשם הפיצוי, אלא בשם המניעה העתידית של רשלנות חוזרת.

רשלנות רפואית פה ולסת

הוכחת הקשר בין הנזק שנגרם לבין הטיפול עצמו היא הכרחית, והיא יכולה להיעשות רק בעזרתו של עורך דין המתמחה במקרים של רשלנות רפואית פה ולסת  שהוא בעל יידע דנטאלי נרחב ומהווה את הכתובת הנכונה להיעזר בשירותיה והגורם המתאים לצורך ייצוג התובע בבית המשפט.

התהליך מורכב מכמה שלבים, כאשר בשלב הראשון עורך הדין שמתמחה בניהול תיקים של רשלנות רפואית בוחן אם בכלל קיים מצע לניהול תיק. זאת הוא עושה באמצעות בדיקת העובדות תוך שימוש בניסיון המקצועי שלו. מטבע הדברים, ככל שעורך הדין מנוסה ומיומן יותר כך היכולת שלו לאמוד את התיק- בהתאם. היה ועורך הדין שמנהל את התיק הוא גם רופא בעצמו הרי שמדובר ברמת המקצועיות הגבוהה ביותר לניהול תיק של רשלנות רפואית.

במידה ונמצא שמדובר ברשלנות התובע יתבקש לאסוף את כל האישורים הרלוונטיים לרבות קבלת חוות דעת נוספת מרופא מומחה שיספק תוקף מקצועי לרשלנות. לאחר מכן ובהתאם לבחינת מצב הדברים תתקבל החלטה ביעוץ עורך הדין באם משתלם יותר להגיש תביעה לבית המשפט ולהמשיך לנהל את התיק מול שופט, או לחלופין להגיע לכדי פשרה מול חברת הביטוח. מרבית התיקים נסגרים מחוץ לכותלי בית המשפט מטעמי יעילות ותועלת.

חשוב לקחת בחשבון

כאשר מדובר במקרי רשלנות רפואית הקשורים לפה ולסת, כמו למשל, עקירות כירורגיות שגרמו לפגיעה עצבית, השתלות שיניים ,טיפולי הרמת סינוס שנכשלו  שגרמו לפגיעות נוירולוגיות ולזיהומים ולדלקות כרוניות , יש לעבור תחילה על החומר הרפואי ולקבוע, האם הפגיעות השונות נגרמו עקב טיפול רשלני מצד הרופא המטופל.

ברוב המקרים, המקור לפגיעות השונות נובע מחוסר יידע ומיומנות של הרופא המטפל, כולל חוסר יכולת אבחונית ומעשית לטפל בסיבוכים השונים.

באם אתם חושבים שהרופא התרשל בטיפול בכם וביצע לכם טיפול רשלני בתחום הפה והלסת, אל תהססו לפנות לעו"ד חיות. עו"ד חיות הוא גם רופא וניסיונו רב השנים כרופא שינים ומהגשת אלפי תביעות בתחום השיניים משמש אותו באבחון וניהול תיקים של רשלנות רפואית. עו"ד חיות יוכל לקבוע כבר בפגישת הייעוץ, האם קיימת לכם  עילה תביעה בגין להתרשלות מצד  רופא השיניים שביצע לכם את הטיפולים מבלי לגרור אתכם לבדיקות מיותרות שגוזלות זמן וגם כסף.

ד"ר חיות, ששימש רופא שיניים למעלה משלושה עשורים צבר מומחיות לא רק בטיפול בבעיות הפה והלסת אלא גם באיתור וזיהוי סיבוכים ופגיעות שנבעו כתוצאה מהתרשלות. שילוב ההתמחויות המשפטית והקלינית מאפשרים לעו"ד חיות להעניק ללקוחותיו את מעטפת השירות הרחבה והמקצועית ביותר, כך שיוכל לספק לכם את המענה המתאים לכם. לצפייה בתחומי ההתמחות שלו, לחצו כאן, וליצירת קשר טלפוני התקשרו לטלפון  – 03-6222849

מלאו את הפרטים ואנו נחזור בהקדם, תודה.

דר' אהרון חיות – עורך דין

טלפון: 03-6222849
פקס: 03-5751472
נייד: 052-2562188
מייל: ahayout@gmail.com
כתובתרחוב בן גוריון 1 בני ברק, מגדלי בסר 2
דילוג לתוכן