פגישת ייעוץ ראשונה – חינם!

רשלנות רפואית – השתלות שיניים

עולם הרפואה התקדם משמעותית בשנים האחרונות ואפשר למצוא בו מגוון של פתרונות רפואיים וגם טיפולים, העוזרים בהתמודדות עם בעיות מסוגים שונים. תוחלת החיים שלנו עולה, אבל לא בהכרח בהתאמה עם איכות החיים. כתוצאה מזה אנחנו חיים יותר זמן, אבל גם התחלואה עולה. בנוסף לזה אנחנו חשופים לסביבה שמאתגרת אותנו ולעיתים את התהליכים הטבעיים. חלק מהפתרונות שאותם מציעה הרפואה המודרנית כוללים "פתרונות חלופיים" במטרה לאפשר המשך תפקוד גם בהעדר מנגנון תקין. דוגמא נפלאה לכך אפשר לראות בעולם רפואה השיניים.

תחום רפואת השיניים נחשב כיום לתחום מתקדם במיוחד ובניגוד לעבר הוא מציע טיפולים חדשניים ויעילים מאד, המתבססים בחלקם על פיתוחים טכנולוגיים מובילים.

בעיקר הדבר בולט בתחום השתלות שיניים.

בניגוד לעבר, שבו אנשים שסבלו  מבעיות שיניים שונות שהצריכו את עקירתן  ולאחר מכן היו מרכיבים במקומן תותבות נשלפות, הרי שכיום ,ניתן לבצע  שיקום קבוע  באמצעות כתרי חרסינה על שתלים. מדובר בפתרון שמאפשר לאנשים לתפקד בצורה טובה וליהנות מתוצאה אסתטית מצוינת.

ראוי לציין שבתחום השתלות השיניים, מדינת ישראל מובילה בין מדינות העולם במספר השתלים המבוצעים בה. באופן טבעי- עם הניסיון מגיעה המומחיות כך שהניסיון הרב שיש בישראל מייצר באופן טבעי נגישות לטכנולוגיה, מכשור, חומרי גלם ומיומנות מקצועית רבה יותר.

כיום מהווים השתלות שיניים חלק אינטגרלי מטיפול שיניים שגרתי ומוצע בכל תכנית טיפול המבוצעת לציבור המטופלים.

שתלים רשלנות רפואית

כיצד באה לידי ביטוי הרשלנות בהשתלות השיניים?

כפי שקורה לצערנו בתחומי הרפואה האחרים, גם בתחום רפואת השיניים, ולמרות היעילות הרבה והנגישות לרפואה טובה, ישנם מקרים של רבים רשלנות רפואית.

אולם, בניגוד לענפי רפואת השיניים האחרים, רשלנות רפואית השתלות שיניים  עלולה לגרום לנזקים קשים ובלתי הפיכים.

לדוגמה: פגיעה תחושתית לתמיד בעצבי הפנים( אובדן תחושה בשפה ובסנטר) עקב פגיעה פיזית בעצבי הפנים, פגיעה בסינוסים בעת ביצוע הרמת סינוס ו/או עקב החדרת חומר עצם לתוך הסינוס  ו/או החדרת שתל לחלל הסינוס שגורמים לזיהומו של הסינוס ולדלקת כרונית בסינוס שמצריכה בהרבה מקרים אשפוז במחלקה לא.א.א.ג בבית חולים ולעבור ניתוח לניקוי הסינוס.

ביצוע שתלים, כולל הרמות סינוס והשתלות עצם, מהווים  פרוצדורות כירורגיות לכל דבר המצריכות הכשרה מתאימה של הרופא המטפל.

מאחר ואין משרד הבריאות מחייב הכשרה שהיא של רופא השיניים בתחום הכירורגי, אזי לחלק מהרופאים המטפלים אין את היכולת והמיומנות לבצע שתלים והמיוחד במקרים מורכבים  וכן החשוב מכל- אין להם את הידע המתאים להתמודד עם סיבוכים שעלולים להופיע.

עו"ד חיות, ששימש כרופא שיניים במשך עשרות שנים, הוא בעל יכולת לזהות כשלון בטיפולי שיניים  שמקורם בעבודה רשלנית של הרופא המטפל. הניסיון וההתמקצעות הספציפית באיתור כשלים שנגרמו במסגרת השתלת שיניים אפשרה לעו"ד חיות לפתח מיומנות מקצועית שהתמחותה באבחון נזקי רשלנות.

בפגישת ייעוץ אחת בלבד, עו"ד חיות יבצע בדיקה מקיפה ומעמיקה של התיק, יחווה את דעתו בדבר היקף הנזקים שנגרמו ובמיוחד האם הם נגרמו בגלל התרשלותו של הרופא שביצע את הטיפולים.

באם יחליט ד"ר עו"ד חיות שלדעתו הרופא אכן התרשל, הוא יפנה אתכם לקבלת חוות דעת מומחה בתחום רפואת השיניים. בתום קבלת חוות הדעת הקליניתואיסוף כלל החומרים הנחוצים, ניתן יהיה להגיש את התביעה לבית המשפט. עיקר התהליך מוקדש לאיסוף חומרים וקבלת חוות הדעת הרפואית, כאשר לאחר מכן ניהול התביעה כולה עוברת לרשותו של עורך הדין.

בחלק המקרים, ובמידת הרלוונטיות עורך הדין יפנה בעצמו לחברת הביטוח המבטחת את הרופא בביטוח אחריות מקצועית וינסה להגיעה עמה לפשרה, ללא צורך בהתדיינות משפטית. במקרים רבים פשרה תהיה האפשרות המועדפת עבור התובע במונחים של יחס עלות מול תועלת. על כל פנים, הבחירה בפשרה או דיון נתונה להחלטתו של נפגע הרשלנות ובהתאם לכמות המשאבים והזמן שירצה להשקיע בתהליך. ניהול משפט עשוי לקחת זמן רב ולכן אנשים רבים מעדיפים להגיע לכדי פשרה. באופן הזה לקצר את ההליך באופן משמעותי.

ההליך המשפטי נמשך בדר"כ 1-2 שנים ומסתיים ברוב המקרים בפשרה.

האם כדאי לתבוע על רשלנות רפואית?

אנשים רבים נמנעים מהגשת תביעה גם במקרים שבהם ברור שנגרם נזק כתוצאה מהליך רפואי. הימנעות זאת נובעת בדרך כלל מתוך חשש להתעסקות יתר והעדר תועלת מתהליך ארוך, סבוך ומייגע. בפועל אין זה המצב משום שהליך שמנוהל על ידי מומחה מיומן הוא תהליך יעיל וממוקד. זאת ועוד, לעמידה על זכויות המטופל יש ערך חברתי שהוא גם עתידי. המציאות וגם המחקר מראים שבקרה ודרישה בנשיאת האחריות אמנם הופכים את המערכת לזהירה יותר, אבל ככזו גם לבטוחה יותר עבור המטופלים, וכן גם עבור המטפלים.

באם אתם חושבים שעברתם טיפול שיניים שגרם לכם לנזק ואתם חושבים שהרופא התרשל?

ד"ר אהרון חיות  רופא שיניים ועורך דין, הוא הכתובת הנכונה לפנות אליה ויוכל לספק לכם את המענה המתאים. לצפייה בתחומי ההתמחות שלו, לחצו כאן, וליצירת קשר טלפוני התקשרו ל – 03-6222849 פגישת ייעוץ ראשוני- חינם

מלאו את הפרטים ואנו נחזור בהקדם, תודה.

דר' אהרון חיות – עורך דין

טלפון: 03-6222849
פקס: 03-5751472
נייד: 052-2562188
מייל: ahayout@gmail.com
כתובתרחוב בן גוריון 1 בני ברק, מגדלי בסר 2
דילוג לתוכן