פגישת ייעוץ ראשונה – חינם!

רשלנות רפואית בהרמת סינוסים

הרמת סינוסים הוא הליך נפוץ ומקובל והוא מתבצע בדרך כלל לפני ביצוע הליך של השתלות שיניים. הרמת סינוסים נחשב להליך שהוא בדרך כלל  בטיחותי מאד והוא מאופיין באחוזי הצלחה גבוהים מאוד שעומדים על כתשעים אחוזי הצלחה ומעלה. יחד עם זאת, גם בטיפולים אלו, כמו בכל הליך רפואי באשר הוא, עלולים להיות סיבוכים ואף למעלה מכך- מקרים חמורים של רשלנות רפואית. אם לדעתכם נגרמה לכן רשלנות רפואית בהרמת סינוסים שעברתם מומלץ לפנות בהקדם אל ד"ר אהרון חיות, רופא שיניים בהכשרתו ועו"ד המתמחה באופן מיוחד ברשלנות רפואית דנטאלית.

רשלנות בהרמת סינוסים אכן מתקיימת

כאמור, הרמת סינוסים הוא הליך בעל אחוזי הצלחה גבוהים מאוד, אך עם זאת גם בפרוצדורה זו, שמתבצעת בתדירות גבוהה והיא פשוטה יחסית מהווה מקור לרשלנות לא מועטה ובפועל היו מקרים רבים של סיבוכים ורשלנות שבגינם נתבעו הרופאים או המוסדות המטפלים.

למעשה, הרשלנות יכולה להתקיים לכל אורך הההליך הרפואי, כבר מביצוע לקוי של הבדיקות הקליניות וצילומי הרנטגן המקדימים. גם חוסר יידוע של המטופל על ההליך, המשמעויות ואופן הביצוע שלו עשוי להוביל לנזק ובכך להוות רשלנות רפואית. לעיתים הליכים אלו אינם מתקיימים כלל, או מתקיימים באורח חסר ולקוי, או שהרופא אינו מפרש נכונה את הממצאים. בהתאם לכך, עלולה להיערך תוכנית טיפול שגויה, או שלא להיערך בכלל, כאשר הטיפול עצמו חסר או לחילופין מיותר.

 יתרה מכך, ישנם רופאים המתרשלים בהיבטים ספציפיים של ההרמה, כגון יישום השתלים עמוק מדי עד כדי נגיעה בעצם הסינוס ואף גרימת חור בה, או שימוש בגרגירי עצם במקום בעצם מושתלת. מדובר במצבים העלולים לגרום למטופל לסבל רב הכולל בין היתר כאבים עזים, טנטון באוזניים, נזלת כרונית ורעשים בזמן בליעת רוק. יתרה מכך, הוא יזדקק לניתוחים מתקנים שעלולים להיות מורכבים ויקרים מאוד.

ניתן לקבל פיצוי

מטרתן של תביעת רשלנות רפואית היא להשיג פיצוי הולם למטופל, החל בהוצאות על טיפולים מתקנים ועד לכאב וסבל. לעיתים קרובות מדובר בתביעות המגיעות לעשרות ומאות אלפי שקלים, אך יש לזכור כי התביעה חייבת להוכיח את הנזקים, את ההתרשלות עצמה ואת הקשר ביניהם. לכן, בשלב הראשון יש לפנות אל ד"ר ועו"ד אהרון חיות על מנת להעריך את סיכויי התביעה, ולהתחיל בבניית אסטרטגיה נכונה.

איך עובד הליך הגשת התביעה?

על מנת להגיש תביעה לרשלנות רפואית יש תחילה לוודא שאכן מדובר על תיק בר קיימא ובפועל באמת התקיימה רשלנות רפואית. על מנת לבחון זאת אפשר להגיע לפגישה אצל הד"ר עורך הדין חיות לבירור ראשוני. עו"ד חיות מתמחה ברשלנות רפואית ולאחר שלושים שנות עבודתו כרופא שיניים הפך מומחה לאיתור נזקי רשלנות ואיתור שלהם. במידה ונמצא שהתקיימה רשלנות רפואית, עורך הדין יפנה את העותר לתביעה אל רופא שיניים מומחה לקבלת אבחון רשמי למטרת הצגתו בבית המשפט. במקביל יבקש עורך הדין לאסוף את כל הניירת, האישורים, הקבלות והמסמכים שקשורים באירוע מתחילתו ועד סופו, עד לרמת הקבלות על מוניות שנדרשו בעקבות האירוע.

לכשיאסף כל החומר הדרוש יבחן אותו עורך הדין וישקול את העלות מול התועלת שבהגשת התיק לבית המשפט על מנת לנהל אותו מול שופט, ביחס לאפשרות של פשרה. פשרה מול חברת הביטוח מתנהלת מחוץ לכותלי בית המשפט וחוסכת את זמן הדיונים ואת עלויות בית המשפט. הסדר הפשרה מול חברת הביטוח לעומת זאת נעשה בהליך קצר, ידידותי ומשתלם. הוא מתנהל באמצעות עורכי הדין ולא כולל את בית המשפט או הוצאות נוספות. בדרך כלל הסדר הפשרה הוא טוב דיו ומספק פיצוי סביר ואף ראוי למטופל. בניכוי עלויות ניהול המשפט- הסדר הפשרה מתברר כמשתלם יותר ביחס לכל המשאבים שהוא דורש. משך הזמן של תביעת רשלנות רפואית עומדת על כשנה עד שנתיים ומשתנה כמובן בהתאם לדרך הנבחרת. כדאי לדעת שמטעמי כדאיות מרבית התביעות נסגרות בהסכם פשרה.

למצות זכויות היא פשוט חובה

כדאי לדעת שתביעה על רשלנות רפואית אפשר גם להגיש על מניעה של מידע בלבד, גם בהעדר קיומה של פגיעה פיזית, משום שהיא פוגעת באוטונומיה של המטופל.

חלק משמעותי משיפור הרפואה שמשרתת את כולנו מצוי במודעות של המטופל לזכויותיו ומיצוי שלהן. ככל שהדבר יעשה בהתמדה כך מידת האחריות המערכתית וכן גם זו האישית של הרופאים המטפלים תהיה הולמת יותר.

חשוב לדעת שחלק ארי מהרשלנות הרפואית נובעת כתוצאה מקיומם של מבנים ישנים ולא רלוונטיים שאין מספיק מוטיבציה לשנות ולהתאים אותם לצרכים הנוכחיים. המטופלים משלמים על כך בגופם. הדרישה הבלתי מתפשרת על תקינות ההליך ועל הפיצוי של הרשלנות בהחלט תהווה קטליזטור חזק דיו כדי לבצע את ההתאמות הנחוצות, המתבקשות והכה חיוניות.

אל תוותרו על הזכויות שלכם להליך תקין ולפיצוי על רשלנות. לקבלת מידע נוסף או לתיאום פגישה ייעוץ ראשונה ושאינה מחייבת וקבלת הערכה מקצועית אודות המקרה המדובר, התקשרו לטלפון 03-6222849 ונשמח לעמוד לשרותכם.

מלאו את הפרטים ואנו נחזור בהקדם, תודה.

דר' אהרון חיות – עורך דין

טלפון: 03-6222849
פקס: 03-5751472
נייד: 052-2562188
מייל: ahayout@gmail.com
כתובתרחוב בן גוריון 1 בני ברק, מגדלי בסר 2
דילוג לתוכן